onsdag, december 01, 2010

Något att hänga i julöronen

Härom kvällen fick jag en förfrågan om bilder av örhängen av en bekant utanför Stockholm som letade kvalitetsjulklappar till släkt och vänner. Eftersom jag är en fulllkomlig gröngöling vad gäller fotografi, blev det till en kreativ kväll med spännande utforskning av olika upphängningar, bakgrunder och ljussättning. Själv blev jag glatt överraskad av resultatet. Och kanske eventuellt möjligen att jag ger mig på ytterligare dylika utmaningar i framtiden...

The other day I got a request for pictures of earrings. It came from a friend living outside of Stockholm, in search of quality christmas gifts for friends and family. Being but a photography greenie, I found myself facing a creative evening exploring various displays, backgrounds and lighting. The end result I found surprisingly pleasing. And perhaps possibly maybe I'll be taking on further such challenges futurely...

Inga kommentarer: