lördag, november 01, 2008

Generös gåva

Det händer att jag får frågor om lämpliga armband/halsband/örhängen som passar till ett favoritsmycke man köpt någon annanstans, eller fått i present. Eftersom jag har ett brett sortiment, brukar det gå att ordna, men ibland går jag bet p g a att jag saknar rätt pärlor. Jag brukar rekommendera att när det gäller presenter - t ex vid examen, födelsedagar eller avtackning - att gärna skaffa ett ursprungligt matchande set med t ex halsband & örhängen eller armband & halsband. När det gäller unikt hantverk, är det så mycket enklare än att i efterhand försöka matcha med något från en annan formgivare. Och så är det ju så fantastiskt roligt att få ett helt set!

Själv gör jag ofta både armband och halsband, när jag ändå har tillgång till materialet och aktuell design. Ibland vill någon köpa ena delen separat, och självklart går det bra också : )

Här är ett set med halsband och armband virkade i silverpläterad koppartråd och kantade med påfågelsskiftande sötvattenspärlor och mörkt grå glaspärlor. Armbandet har ett glammigt snäpplås (nickeltestat) med fasettslipade dekorationspärlor, som är lätt att ta på och av med en hand. Halsbandet har ett stavlås i sterling silver. Halsbandet är 45 cm långt och armbandet är 20,5 cm långt x 6 cm brett. Var för sig kostar respektive del 300 kr inkl frakt, köper man hela setet blir priset 500 kr inkl frakt.

For those wanting a matching set of necklace & bracelet, I often make corresponding pieces whilst with the materials and design at hand. Here's a crocheted set, with silver plated copper wire, peacock freshwater pearls and dark grey glass beads. The bracelet carries a glammy metal clasp (nickel tested), decorated with facetted peacock glass beads. Length of the necklace is 45 cm's and the bracelet 20,5 cm's. Sold separately the price is 30 € each, sold as a set the price is 50 €, EU shipping included.

Halsband och armband är SÅLDA
Both necklace and bracelet are SOLD

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tackar för inbjudan! Fast jag har sagt till Lisa att ni har så proffsiga grejor så jag känner mig lite malplacerd. Men jag kan stå lite i ett hörn! :D
Jag kommer gärna. Räcker det om jag kommer på lördag någon timme innan?
Ska jag ta med något utöver mina grejor, typ fika eller nåt?
Nu finns ett litet ABER, min son har viktiga basketmatcher som jag eventuellt måste närvara vid. Så eventuellt kan jag bara stå ena dagen. Detta vet jag dock inte ännu...